D4, výjezd Mníšek pod Brdy

Aktuální informace k dálnici D1

Novinky k D1

14. 07. 15

Rozestavěna D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou

Dlouho očekávaná stavba 0137 Přerov – Lipník nad Bečvou na dálnici D1 byla dnes slavnostně zahájena. Úsek bude po dokončení dlouhý 14,3 km, součástí stavby je také oboustranná odpočívka a mimoúrovňová křižovatka s rychlostní silnicí R35. Vysoutěžená cena stavby, tedy 2,7 miliardy korun, je výrazně nižší, než cena předpokládaná, která činila téměř pět miliard korun. Zprovoznění je předpokládáno v srpnu roku 2018.

Kapacitní spojení dnes zahájené stavby s již provozovaným úsekem Praha – Říkovice by měla zajistit desetikilometrová stavba 0136 Říkovice – Přerov. Právě tato stavba bude klíčová pro řešení dopravní situace v Přerově. Její zahájení se prozatím předpokládá v září 2017. Zprovozněna by měla být v říjnu 2021.

25. 10. 12

Propojení D1 a polské A1

Polská strana změnila plány ohledně otevření hraničního úseku dálnice A1 u Bohumína. Stále platí, že problematický most u Mszany bude dokončen v létě 2013 a dálnice A1 povede kompletně od A4 až po českou D1. Nicméně se ostatní již dokončené, ale dnes uzavřené úseky otevřou již 30.11.2012 pro osobní automobily a bude tak propojena česká a polská dálniční síť. Nákladní doprava bude muset ještě 3/4 roku sjíždět před Bohumínem na Chalupki, osobní bude moci jet na konec D1 a pokračovat až do Mszany, tam dálnici opustí a najede na dalším nájezdu u Swierklan.

11. 07. 11

Zprovoznění dalšího úseku dálnice D1

Dnešním dnem byl slavnostně uveden do provozu další, 7 km dlouhý úsek naší nejdelší (377 km) dálnice D1, která spojuje tři největší města republiky Prahu, Brno a Ostravu. Došlo tak k dokončení Moravské dálniční křižovatky, ve které dochází ke křížení dálnice D1 a rychlostních silnic R55 a R49, z nichž v provozu jsou pouze D1 a R55, výstavba R49 začne nejdříve v roce 2013. Zprovozněním dnes otevřeného úseku zbývá k dokončení celé D1 30 km, které chybí ke spojení Lipníku s Říkovicemi u Přerova (délka 24 km), a k napojení D1 v Bohumíně na polskou dálnici A1 (6 km). První část z 24 km, úsek Přerov – Lipník s délkou 14 km, by měl být zahájen příští rok, úsek Říkovice – Přerov 10 km pak v roce 2014. Zprovoznění úseku navazujícího na polskou A1 je plánováno na březen 2012.

27. 06. 11

Zprovoznění dalšího úseku dálnice D1

11. července 2011 bude uvedena do provozu další část Moravské křižovatky – MÚK Hulín – spolu s úsekem dálnice D1, která bude prodloužena o úsek Hulín – Říkovice délky 6,9 km.

03. 12. 10

Další úseky dálnice D1 a rychlostní silnice R55 uvedeny do provozu

Dnes byl slavnostně zprovozněn 4,8 km dlouhý úsek Kroměříž – Hulín na dálnici D1 společně s navazujícím úsekem Hulín – Otrokovice na rychlostní silnici R55 o délce 13,6 km. Na trase se nacházejí celkem tři mimoúrovňové křižovatky, z nichž nejvýznamnější – MÚK Hulín – slouží k napojení rychlostní silnice R55 na trasu D1 a v budoucnu umožní i připojení rychlostní silnice R49 ve směru na Slovensko.

Nově zprovozněné úseky výrazně přispějí k lepšímu napojení Zlína a celého Zlínského kraje na republikovou síť dálnic a rychlostních silnic. Ve výstavbě zůstává druhá část stavby Kroměříž – Říkovice, úsek Hulín – Říkovice, který bude zprovozněn v červnu příštího roku.

08. 11. 10

30 let spojení Praha – Brno – Bratislava

Česká dálniční síť se v letošním roce dočkala historicky prvního propojení "od hranice k hranici" po komunikacích dálničního typu. Stalo se tak v roce, kdy si připomínáme 30 let od zprovoznění dálničního spojení mezi Prahou, Brnem a Bratislavou. Ve dnech 7. a 8. listopadu 1980 byly uvedeny do provozu poslední úseky tohoto spojení, úsek Jiřice – Pávov na dálnici D1 a úsek od Hustopečí po řeku Moravu na dálnici D2.

Před uvedením do provozu Slavnostní přestřižení pásky

Zprovoznění dálničního tahu Praha – Brno – Bratislava výrazně zkrátilo cestovní vzdálenosti i jízdní dobu na této trase, která tak dosáhla délky 317 km, z toho 258 km na území dnešní České republiky. Českoslovenští stavbaři potřebovali k dokončení tohoto spojení celkem 13 let od znovuzahájení výstavby dálnice v roce 1967. Při této příležitosti bychom Vám rádi kromě dvou výše uvedených fotografií ze slavnostního otevírání dálnice připomněli také dva články z dobového tisku, jeden politický s názvem Největší silniční magistrála, druhý spíše poetický s titulkem Rovnice stavitelů dálnic. Citací z druhého článku s nadčasovým poselstvím tento komentář také ukončíme, snad ještě s přáním, abychom za dalších 30 let již mohli toto výročí slavit spolu s dokončením dálniční sítě …

"Člověk uvádí do pohybu stroj, vkládá své myšlenky na papír výkresů, vypíná se k vysokým výkonům, pro něž hledá motivaci ve svém já. Dálnice se lidem stala potřebou, ženou i milenkou, zapsala se do niter lidí, kteří do kilometrů vozovek vložili roky své práce. A také roky svých vlastních osudů. To je moc důležité vědět, protože jinak by ta rovnice stavitelů dálnic vyšla příliš zjednodušeně: Lidé a stroje rovná se dálnice hotová osmého listopadu."

25. 11. 09

Zprovoznění D1 Bělotín – Bílovec

Dnes byly na dálnici D1 zprovozněny stavby 4705 Bělotín – Hladké Životice a 4706 Hladké Životice – Bílovec v celkové délce 29,8 km a došlo tak k historickému spojení Prahy, Brna a Ostravy čtyřpruhovými komunikacemi a zkrácení jízdních dob mezi Bělotínem a Ostravou. Očekává se, že díky nově otevřenému úseku také významně poklesnou intenzity dopravy na stávající silnici I/48. Stavba 4705 byla zprovozněna pouze v polovičním profilu, tj. pouze jeden jízdní pás, na kterém však jsou vyznačeny dva jízdní pruhy v každém směru s rychlostním omezením na 80 km/h. Plný profil bude včetně všech výjezdů zprovozněn v srpnu 2010.

08. 10. 09

Rekonstrukce dálnice D1

Konečně oficiální místa přišla s konkrétním plánem opravy povrchu D1. Mělo by se jednat o postupnou rekonstrukci úseků mezi km 21 – 181 v letech 2010 až 2020. Kromě výměny povrchu má dojít i k rozšíření v rámci dostupných pozemků z kategorie D 26,5 na D 28,0 i s využitím středního dělícího pásu, což by umožňovalo vést dopravu při opravách ve 2+2 pruzích. Náklady jsou kalkulovány na 18 miliard korun, tj. 112 milionů na kilometr.

16. 09. 09

Dálniční spojení Praha – Kroměříž je kompletní

Dnes po poledni byl zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 mezi Prahou a Kroměříží, stavba 0134.1/II Mořice – Kojetín, II. etapa v délce 6,6 km.

10. 08. 09

Do roka se rozšíří informační tabule i na D2 a D5

Na dálniční síti se objeví dalších 30 ks informačních tabulí. Záměrem ŘSD je osadit trasu Německo – Slovensko, tudíž na dálnici D5 bude postaveno nových 18 ks, na D2 8 ks a další 4 přibydou ještě na D1. Termín je do konce června 2010, první 4 ks na D5 již do konce roku 2009. Jedná se o náhradu za objednávku liniového řízení na D1 u Prahy a Brna (podobný systém jako v Německu), nakonec ale ve stejné ceně bude rozšířen systém informačních tabulí, ovládaných z centra dopravních informací z Ostravy.

20. 07. 09

Červencové novinky v galeriích

Během července jsme postupně přidali několik nových galerií a provedli aktualizaci některých dřívějších, aktuální přehled novinek naleznete v příslušně sekci našeho diskusního fóra.

Do galerie videí bylo zároveň přidáno dlouho očekávané "šikmé video" z výstavby dálnice D47 na severní Moravě.

18. 05. 09

Posunutí termínu zprovoznění stavby 4709.2

Dne 14. května 2009 proběhla v Ostravě schůzka mezi zástupci českého a polského ředitelství dálnic ohledně propojení dálnic D1 a A1. Česká strana oznámila, že hraniční úsek nedokončí v příštím roce z důvodů chybějících financí. Technologicky by to možné bylo, nyní se ale v obecné finanční tísni dokončení úseku plánuje spíše až na rok 2012. Polská strana plánuje svoji příhraniční část dokončit včas. V Polsku se kromě ní staví ještě další dva úseky, které dovedou dálnici A1 na křižovatku s A4 u Gliwice (západovýchodní tah Vratislav – Krakov).

27. 04. 09

Nové foto z výstavby D1

Do fotogalerií D1 ve výstavbě byly doplněny dubnové snímky z úseků na střední Moravě, konkrétně se jedná o stavby 0134.1 Vrchoslavice - Kojetín a 0135 Kroměříž - Říkovice a do sekce Vaše foto rovněž snímky ze stavby 0134.1.

14. 04. 09

Nové fotografie z výstavby dálnice D47

Ve fotogaleriích přibyly záběry z letos ostře sledovaných úseků 4705 a 4706, klíčových pro napojení Ostravy na dálnici D1. Fotogalerie 4705 a 4706 a z Vašich fotografií 4705 a 4706

09. 04. 09

Závěr kontrolního dne na 4705 a 4706

Z dnešního kontrolního dne na úsecích 4705 a 4706 dálnice D1 za účasti dosluhujícího ministra dopravy vyplynuly následující závěry:

  • 4706 je za předpokladu dostatku finančních prostředků stále realizovatelná v plném profilu do konce letošního roku
  • 4705 už se nestihne včas dokončit v plném profilu ani kdyby neexistovaly potíže s financováním, reálný termín byl stanoven na srpen 2010
  • oběma úsekům dohromady chybí přes 2 miliardy korun, které vláda plánuje vyčlenit do konce měsíce dubna, ale stále není zaručeno, že se to podaří
  • zda se zprovozní 4705 v uspořádání 1+1 nebo nějakém jiném a s jakým omezením rychlosti není zatím stanoveno, ačkoliv se o tom vedou jednání
28. 03. 09

Nová videa v galerii

Do galerie videí byla přidána dvě nová videa. První z nich již tradičně "šikmým" způsobem zachycuje stav výstavby projektu D47 dálnice D1 (natočeno 19. března).

Druhé přidané video přináší dokument o nových stavbách v síti rychlostních silnic a silnic první třídy v roce 2008.

26. 11. 08

Fotoreportáž z D1 4704

K včerejšímu otevírání nového úseku D1 u Lipníka nad Bečvou přinášíme bleskovou fotogalerii snímků dálnice v zimním kabátě.

25. 11. 08

Úsek D1 Lipník n.B. - Bělotín uveden do provozu!

Dnes se otevírá letos nejvýznamnější úsek dálnice. Jedná se o 15 km dlouhou součást tahu D1 (projekt D47) mezi Lipníkem nad Bečvou a Bělotínem. Kromě toho, že stavba je zásadní pro město Hranice, několik obcí na stávající silnici a všechny, kteří často cestují mezi střední a severní Moravou, je úsek zajímavý tím, že má 2 × 3 pruhy. V celé dosavadní dálniční síti je to mimo pražský prostor jediný takový úsek. Důvodem je, že z obou dvou stran se na tento úsek budou napojovat vždy dvě čtyřpruhové komunikace, tudíž se zde předpokládá velká intenzita dopravy. V rámci stavby se otevírá i nový navazující krátký úsek rychlostní silnice R48 u Bělotína. Jde o začátek této komunikace (km 0), která dnes zatím spojuje Frýdek-Místek a Český Těšín. Obchvat Bělotína bude z dále do Ostravy nedokončené D1 odvádět tranzit stále po silnici I/48. Na druhé straně nového úseku D1 u Lipníku nad Bečvou navazuje rychlostní silnice R35 od Olomouce, resp. Brna a Prahy.

08. 04. 08

Dnes byla zahájena výstavba poslední části dálnice D47 – stavby 4709.2 Bohumín – hranice s Polskem o délce 6,1 km. Po zprovoznění v roce 2010 bude označena jako dálnice D1.

17. 10. 07

V nejbližších měsících dojde k otevření několika nových úseků dálnic a rychlostních silnic. Celkem bude letos zprovozněno 45 km. Již jsou známy přesné termíny, zde je přehled letos zprovozněných úseků:

  • 02.08.2007   R48 - Bělotín – obchvat (2,1 km)
  • 26.10.2007   R6 - Karlovy Vary – západ, 2. stavba (5,5 km)
  • 01.11.2007   R35 - Křelov – Slavonín, 1. etapa (3,9 km)
  • 19.11.2007   R4 - Nová Hospoda (křižovatka R4–I/20) (0,8 km)
  • 29.11.2007   R48 - Tošanovice – Český Těšín (9,1 km)
  • 01.12.2007   D1 - Ostrava, Rudná – Bohumín (dříve D47) (17,2 km)
  • 10.12.2007   D3 - Mezno – Chotoviny (6,8 km)

07. 08. 07

Byl doplněn historický situační plán dálnice Praha – Brno – Žilina (dnes D1) v úseku Praha – Jihlava a pražského dálničního okruhu (dnes R1) z čtyřicátých let minulého století ve formě interaktivní mapy.

16. 06. 07

V sekci foto a video přibyla nová letecká videa dokumentující aktuální stav výstavby, jedná se o stavbu dálnice D1 v úseku Vrchoslavice – Kroměříž-východ.

11. 06. 07

V sekci foto a video přibyly u dálnice D1 nové fotografie z výstavby úseků do Kroměříže. První úsek Vrchoslavice – Kroměříž-západ, který je plně ve výstavbě od jara 2007 monitoruje tato nová fotogalerie a u druhého úseku Kroměříž-západ – Kroměříž-východ byla doplněna již dříve existující tato nová fotogalerie.

25. 05. 07

V sekci foto a video došlo u fotogalerie dálnice D1 k doplnění záběrů úseku východně od Vyškova (otevřeno 2005) a u rychlostní silnice R55 o letecké záběry úseku u Otrokovic (otevřeno 2006).

05. 02. 07

Vzhledem k právě zahajované stavbě dálnice mezi Vrchoslavicemi a Kojetínem byla aktualizována stránka dálnice D1. Jedná se o 6,6 km dlouhý úsek, který navazuje na současný konec dálnice a po jehož dokončení spojí D1 Prahu s Kroměříží. Dojít by k tomu mělo v roce 2008 či 2009 v závislosti na rychlosti výstavby. Krátký úsek D1 u Kroměříže již je částečně provozován po nové polovině a společně s úsekem od Kojetína má být v provozu v listopadu 2008. Letos by měla začít výstavba dalšího úseku směrem na Ostravu východně od Kroměříže.

18. 01. 07

V sekci foto a video na stránce video přibyla tři letecká videa dokumentující výstavbu dálnice D1. Jedná se o úsek Kojetín – Kroměříž-západ a úseky v rámci projektu dálnice D47 Lipník nad Bečvou – Bělotín a Bílovec – Ostrava-Rudná.

30. 10. 06

Debata, která následovala po vstupu Česka do Evropské unie, kdy vzrostla intenzita kamionové dopravy skokově asi o 25 %, nyní přechází k realizaci definitivních opatření. V příštím roce by měla být rozšířena vybraná odpočívadla na dálnicích D1, D5 a D11. Dále má na dálnici D1 vzniknout první tzv. truck centrum, společnost ÖMV se totiž zavázala vybudovat toto zařízení na Stránecké Zhoři do konce roku 2009.

25. 08. 06

V sekci foto a video přibyly i dvě nové noční fotografie dálnice D1 z výjezdu 216.

06. 06. 06

V sekci aktuální sjízdnost přibyly u on-line záběrů z kamer na dálnici D1 k lokalitám 52, 105, 144 a 160 km nově i kamery na 19, 21, 23, 188 a 190 km a to vždy v obou směrech. Těchto deset nových kamer je přenositelných a jejich umístění se bude měnit. Sledovat budou kritická místa, kde budou například dlouhodobější omezení provozu kvůli rekonstrukcím atp. Tím bude možné efektivně sledovat průjezdnost úseku Praha – Brno. Do budoucna se počítá s lepší kvalitou, využitím pro televizní živé dopravní zpravodajství atp.

12. 05. 06

Dnes došlo k zahájení výstavby další části dálnice D1, úseku "0134.2 Kojetín – Kroměříž-západ". Jedná se o 4,5 km v ceně jedné miliardy korun. Úsek bude zprovozněn stejně jako navazující 3 km dlouhý dálniční obchvat Kroměříže v roce 2008. Zhruba 6 km mezi současným koncem D1 a Kojetínem se plánují uvést do provozu o rok později.

05. 01. 06

V km 180 na dálnici D1 směrem na Prahu byla dnes namontována první ze zatím čtyř digitálních tabulí viz foto. Toto zařízení bude ukazovat aktuální stav počasí a vozovky a v případech zablokování dálnice odkloní dopravu z příslušného výjezdu tak, aby ušetřila řidičům mnohahodinové čekání v koloně. Tabule budou plně funkční od konce února, v dalších fázích jich na D1 bude instalováno více a později se objeví i na D5, D8 a D11.

06. 12. 05

V sekci foto a video přibylo následující:

  • 4 nové fotografie dálnice D1 v provozu
  • nová fotogalerie dálnice D1, dokumentující výstavbu úseku Kroměříž-západ – Kroměříž-východ
26. 11. 05

Na stránkách dálnic D1 a D47 a rychlostních silnic R49 a R55 přibyly nové podrobné mapy.

08. 11. 05

Dnes je tomu právě 25 let od chvíle, kdy byl dokončen poslední úsek dálnice D1 mezi Prahou a Brnem u Humpolce. K tomuto výročí jsme připravili unikátní kolekci materiálů, z níž jsme Vám již představili publikaci (PDF, 13,3 MB) a fotogalerii historických fotomontáží. K dnešnímu významnému dni přidáváme v sekci foto a video k této kolekci video mapující úsek Praha – Brno a jeho proměny v čase. K dispozici je v nižší (30 MB) a vyšší (220 MB) kvalitě.

03. 11. 05

V sekci foto a video přibylo několik nových fotografií dálnice D1 v provozu.

24. 10. 05

Dnes došlo ke zprovoznění nového navazujícího úseku dálnice D1. Jedná se o 17,5 km mezi Vyškovem a Vrchoslavicemi ve směru na Zlín a výhledově Ostravu. Realizace probíhala od konce roku 2001 (fotogalerie výstavby) a cena dosáhla cca 6 miliard korun. Stavba v kategorii D26,5/120 zahrnuje tři výjezdy (Vyškov, Ivanovice na Hané a Mořice), středisko správy a údržby dálnice (SSÚD) Ivanovice na Hané, areál Policie ČR, 120 stavebních objektů, 7 protihlukových stěn v celkové délce více než pět km a bylo postaveno celkem 22 mostních objektů o celkové délce cca 1,3 km.

V této souvislosti došlo na těchto stránkách k úpravě dotčených map, textů a fotogalerie dálnice D1 v provozu (8 nových fotografií). Dále byla přidána publikace zhotovitele stavby (PDF, 336 kB).

K této události vydává Ředitelství silnic a dálnic svoji publikaci (PDF, 2,8 MB) o všech stavbách dálnice D1. V publikaci se poprvé hovoří o dálnici D1 jako o tahu Praha – Brno – Ostrava – Polsko, tedy poprvé včetně včleněné dálnice D47.

24. 09. 05

8. listopadu uplyne 25 let od chvíle, kdy byl dokončen poslední úsek dálnice D1 mezi Prahou a Brnem. Právě k tomuto výročí vydáváme publikaci, která obsahuje dobové i dnešní fotografie a informace. Publikace má 39 stran (PDF, 13,3 MB).

11. 09. 05

Již příští měsíc se dočkáme nového dálničního úseku. 24. října bude zprovozěno 17 km dlouhé pokračování dálnice D1 za Vyškovem. Do fotogalerie této stavby přibyly nové a zároveň poslední fotografie. Některá místa stavby jsou již téměř zcela dokončena (protihlukové stěny, vodorovné značení či dopravní značení), někde chybí dokonce ještě povrch.

30. 08. 05

Po stále častějších debatách o rozšíření dálnice D1 mezi Prahou a Brnem na 2× 3 pruhy v celé délce ministr dopravy oficiálně oznámil zahájení činnosti na této akci. Ředitelství silnic a dálnic proto připravuje koncept o procesu přípravy, který by měl tuto záležitost upřesnit zejména v předpokládaných termínech. Kromě hledání trasy bude rozšíření znamenat všechny kroky jako při stavbě nové dálnice, což znamená, že pouze proces přípravy bude trvat několik let a i výše financí nebude několikanásobně nižší. Samotná výstavba by mohla trvat asi 3 roky a financována by mohla být ze soukromých zdrojů. Je jasné, že se bude jednat o dlouhodobou realizaci projektu, nicméně je důležité, že se začne s konkrétními kroky.

14. 08. 05

Přinášíme fotogalerii unikátních fotomontáží dálnice D1, která ukazuje jak se dálnice změnila mnohdy za více jak 30 let. Jedná se vždy kombinaci dvou fotografií ze stejného místa, ale z jiné doby. Starší záběry pochází ze sedmdesátých a osmdesátých let 20. století, současné snímky jsou z roku 2005. Za pozornost stojí rozšířené úseky, chybějící svodidla, nynější ozelenění přilehlých svahů a samozřejmě zcela nesrovnatelná intenzita provozu.

01. 08. 05

V sekci foto a video přibyly nové fotografie (např.):

  • 15 nových fotografií dálnice D1 v provozu
  • 9 nových fotografií dálnice D11 v provozu
06. 06. 05

V sekci foto a video přibylo následující:

  • video "Dálnice v Česku 2003 – 2004"
  • nové fotografie dálnice D1 v provozu
  • nové fotografie rychlostní silnice R10 v provozu
24. 04. 05

Na stránky dálnice D1 a rychlostních silnic R49 a R55 přibyl situační plánek dálniční křižovatky u Hulína (D1-R49-R55).

21. 02. 05

Dnes došlo ke slavnostnímu zahájení výstavby další části dálnice D1 (viz foto). Jedná se o 3 km trasy kolem Kroměříže (stavba 0134.3). Předpokládaný termín dokončení stavby je plánován na rok 2008. Cena stavby bude něco málo přes jednu miliardu korun, přičemž 76 % financuje Evropská unie. Tento úsek bude součástí pokračování souvislého dálničního tahu od Vyškova přes Hulín a Lipník n. B. do Ostravy a Polska. Již v říjnu 2005 bude otevřena první část Vyškov – Vrchoslavice (stavba 0133 a později připojená 0134.1) v celkové délce 17,6 km, jejíž fotogalerii právě připravujeme.

14. 02. 05

Na stránce dálnice D1 došlo k doplnění tabulky "jednotlivé stavby" o podrobný popis provozovaných úseků (km 0 – 230). K informacím o výstavbě naší nejstarší dálnice tak přibyly detailní data, délky či termíny.

03. 12. 04

Informace o stavbách 0133-7 z Vyškova do Lipníku n. B. dálnice D1 byly aktualizovány. Fotogalerie "dálnice D1 v provozu" byla doplněna novou fotografií dvoupatrového mostu přes Želivku (v km 76,5).

05. 11. 04

V sekci foto a video je nová fotogalerie dálnice D1. Naši nejdelší dálnici mapuje 53 fotografií, tudíž se jedná o nejrozsáhlejší fotogalerii těchto stránek.

V sekci mapy přibyly nové mapy prostoru Prahy a Brna.

11. 08. 04

V sekci foto a video naleznete tři nové fotogalerie nočních záběrů dálnic D1, D5 a rychlostní silnice R10.

01. 01. 04

V roce 2004 budou ve stavbě úseky na všech českých dálnicích, kromě již dostavěné D2. Stavba tedy bude probíhat na D1, D3, D5, D8, D11 a D47. Ve stavbě budou i některé rychlostní silnice.


© 2002 – 2017 ceskedalnice.cz

info@ceskedalnice.cz | Poslední změna stránky: 13.03.2009 | RSS Novinky

Obsah stránek ceskedalnice.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření nebo další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu autorů těchto stránek v rozporu s právním řádem České republiky.