D1, most Vysočina u Velkého Meziříčí

Praha – Mladá Boleslav – Turnov (I/35)

D10
Trasa s popisem

Praha – Mladá Boleslav – Turnov (I/35)

  • Praha – dálniční křižovatka Satalice D0–D10
    • návaznost
      • D0: Pražský okruh
        • a dále po Pražském okruhu
          • D1: Brno – Vyškov – Hulín – (Přerov) – Lipník n. B. – Bělotín – Ostrava – Polsko
          • (D3: Tábor – České Budějovice – Rakousko)
          • D4: Příbram – (Nová Hospoda [I/20])
          • D5: Plzeň – Německo
          • D6: (Karlovy Vary) – Cheb – (Německo)
          • D7: Slaný – (Chomutov)
          • D8: Lovosice – (Ústí n. L. – Německo)
          • D11: Hradec Králové – (Trutnov – Polsko)
  • Mladá Boleslav
  • Turnov – výjezd 71 Turnov
    • návaznost
      • čtyřpruhová silnice I/35: Liberec – Polsko
Délka dálnice
  • 71 km v provozu
Mapy
Fotogalerie
Intenzita dopravy (metodika 2010)
  • max. 43,6 tis. aut./24 h (Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, 2010)
  • střed 22,0 tis. aut./24 h (Benátky nad Jizerou – Brodce, 2010)
  • min. 16,8 tis. aut./24 h (Svijany – Turnov, 2010)
Kategorie
  • Praha – Brandýs nad Labem: R 26,5/100
  • Brandýs nad Labem – Březina: S 24,5/100
  • Březina – Svijany: R 24,5/100
  • Svijany – Ohrazenice: S 24,5/100
  • Ohrazenice – Turnov: R 22,5/100
Přílohy

Základní informace

V roce 1963 byla schválena výstavba čtyřpruhové komunikace z Prahy přes Mladou Boleslav až do Turnova. V roce 1981 byl dokončen poslední úsek mezi Prahou a Mladou Boleslaví. Poslední část D10 na hranici krajů Středočeského a Libereckého byla zprovozněna v roce 1992. Zároveň bylo rozhodnuto, že z Turnova se již D10 prodlužovat nebude a tak je tedy v provozu v celé délce a spojuje Prahu a Turnov, kde za křižovatkou se silnicí I/35 končí. Dálnice D10 spolu s čtyřpruhovou silnicí I/35 tvoří kapacitní spojení mezi Prahou a Libercem.

V období červenec 1999 – září 2001 prodělala většina délky D10 celkovou rekonstrukci. Jednalo se o úsek mezi kilometry 14 a 66 a cena rekonstrukce dosáhla 1,4 miliardy korun. V dalších letech prodělaly rekonstrukci postupně i zbývající úseky před Turnovem a u Prahy. V období 2002 – 2003 proběhla rekonstrukce vozovky mezi kilometry 66 a 72. Poslední úsek mezi kilometry 0 a 14 byl opraven v období 2006 – 2007.

V souvislosti s výstavbou Vysočanské radiály v Praze (otevřena v roce 2011) vznikla křižovatka D10 s Pražským okruhem s novým dopravním uspořádáním.

Novinky z D10 – archiv informací ze stránky Novinky

Jednotlivé stavby

Praha-Satalice – hranice města: km 0,000 – 3,721 (3,721 km)

  • kategorie: R 26,5/100
  • výjezdy: Horní Počernice (km 3)
  • zahájení: 1978
  • zprovoznění: 1981

Praha – Brandýs nad Labem: km 3,721 – 9,778 (6,057 km)

  • kategorie: R 26,5/100
  • výjezdy: Brandýs nad Labem (km 9)
  • zahájení: 1976
  • zprovoznění: 1981

Brandýs nad Labem – Stará Boleslav: km 9,778 – 14,634 (4,856 km)

  • kategorie: S 24,5/100
  • výjezdy: Stará Boleslav (km 14)
  • zahájení: 1975
  • zprovoznění: 1981

Stará Boleslav – Tuřice: km 14,634 – 20,654 (6,020 km)

  • kategorie: S 24,5/100
  • výjezdy: Hlavenec (km 17)
  • zahájení: 1970
  • zprovoznění: 1972

Tuřice – Předměřice nad Jizerou: km 20,654 – 24,073 (3,419 km)

  • kategorie: S 24,5/100
  • výjezdy: Tuřice (km 21)
  • zahájení: 1974
  • zprovoznění: 1977

Předměřice nad Jizerou – Benátky nad Jizerou: km 24,073 – 27,173 (3,100 km)

  • kategorie: S 24,5/100
  • výjezdy: Benátky nad Jizerou (km 27)
  • zahájení: 1975
  • zprovoznění: 1977

Benátky nad Jizerou – Kbel: km 27,173 – 29,218 (2,045 km)

  • kategorie: S 24,5/100
  • zahájení: 1976
  • zprovoznění: 1979

Kbel – Brodce: km 29,218 – 32,518 (3,300 km)

  • kategorie: S 24,5/100
  • zahájení: 1977
  • zprovoznění: 1979

Brodce – Písková Lhota: km 32,518 – 35,618 (3,100 km)

  • kategorie: S 24,5/100
  • výjezdy: Brodce (km 33)
  • zahájení: 1978
  • zprovoznění: 1980

Písková Lhota – Bezděčín: km 35,618 – 40,123 (4,505 km)

  • kategorie: S 24,5/100
  • výjezdy: Zámostí (km 39)
  • zahájení: 1978
  • zprovoznění: 1980

Bezděčín – Chudoplesy: km 40,123 – 48,749 (8,626 km)

  • kategorie: S 24,5/100
  • výjezdy: Mladá Boleslav-jih (km 40), Mladá Boleslav-centrum (km 44), Mladá Boleslav-sever (km 46)
  • zahájení: 1967
  • zprovoznění: 1975

Úsek sestává ze staveb:

  • Bezděčín – Chudoplesy I, délky 8,626 km, zahájené v roce 1967 a zprovozněné 1974
  • Bezděčín – Chudoplesy II, délky 3,9 km, zahájené v roce 1974 a zprovozněné 1975, jednalo se o dostavbu na plný profil v části úseku

Chudoplesy – Březina: km 48,749 – 62,748 (13,999 km)

  • kategorie: S 24,5/100
  • výjezdy: Bakov nad Jizerou (km 54), Mnichovo Hradiště (km 58), Březina (km 63)
  • zahájení: 1978
  • zprovoznění: 1985

Úsek sestává ze staveb:

  • Chudoplesy – Bakov nad Jizerou, délky 3,7 km, zahájené v roce 1978 a zprovozněné 1981
  • Bakov nad Jizerou – Mnichovo Hradiště, délky 4,6 km, zahájené v roce 1980 a zprovozněné 1983
  • MÚK Mnichovo Hradiště, délky 1,0 km, zahájené v roce 1978 a zprovozněné 1985
  • Mnichovo Hradiště – Březina, délky 5,0 km, zahájené v roce 1978 a zprovozněné 1985

Březina – Svijany: km 62,748 – 66,596 (3,848 km)

  • kategorie: R 24,5/100
  • výjezdy: Příšovice (km 66)
  • zahájení: 1985
  • zprovoznění: 1992

Úsek sestává ze staveb:

  • Březina – Svijany I, délky 0,4 km, zahájené v roce 1985
  • Březina – Svijany II, délky 2,5 km, zahájené v roce 1986
  • Březina – Svijany III, délky 0,3 km, zahájené v roce 1987
  • Březina – Svijany IV (most), délky 0,3 km, zahájené v roce 1987
  • Březina – Svijany V (most), délky 2,0 km, zahájené v roce 1989

Svijany – Příšovice: km 66,596 – 68,696 (2,100 km)

  • kategorie: S 24,5/100
  • výjezdy: Příšovice (km 66)
  • zahájení: 1983
  • zprovoznění: 1986

Příšovice – Ohrazenice: km 68,696 – 70,372 (1,676 km)

  • kategorie: S 24,5/100
  • zahájení: 1980
  • zprovoznění: 1985

MÚK Ohrazenice: km 70,372 – 71,565 (1,193 km)

  • kategorie: S 24,5/100
  • výjezdy: Turnov (km 71)
  • zahájení: 1980
  • zprovoznění: 1982

Ohrazenice – Turnov: km 71,565 – 72,465 (0,900 km)

  • kategorie: R 22,5/100
  • výjezdy: Ohrazenice (km 72)
  • zprovoznění: 2000

Úsek není označen jako dálnice, jde o čtyřpruhovou silnici I. třídy.


© 2002 – 2017 ceskedalnice.cz

info@ceskedalnice.cz | Poslední změna stránky: 24.12.2015 | RSS Novinky

Obsah stránek ceskedalnice.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření nebo další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu autorů těchto stránek v rozporu s právním řádem České republiky.