D1 u Čestlic, panorama Prahy

Praha – Příbram – Nová Hospoda (I/20)

D4
Trasa s popisem

Praha – Příbram – Nová Hospoda (I/20)

  • Praha – dálniční křižovatka Zbraslav D0–D4
    • návaznost
      • D0: Pražský okruh
        • a dále po Pražském okruhu
          • D1: Brno – Vyškov – Hulín – (Přerov) – Lipník n. B. – Bělotín – Ostrava – Polsko
          • (D3: Tábor – České Budějovice – Rakousko)
          • D5: Plzeň – Německo
          • D6: (Karlovy Vary) – Cheb – (Německo)
          • D7: Slaný – (Chomutov)
          • D8: Lovosice – (Ústí n. L. – Německo)
          • D10: Mladá Boleslav – Turnov (I/35)
          • D11: Hradec Králové – (Trutnov – Polsko)
  • přerušení 9 km (Zbraslav – Jíloviště; čtyřpruhová silnice I/4 zde není dálnicí)
  • Jíloviště – výjezd 9 Jíloviště
  • Příbram – výjezd 41 Skalka
  • přerušení 37 km (Skalka – Radobytce)
  • Radobytce – výjezd 77 Radobytce
  • Nová Hospoda – výjezd 84 Nová Hospoda
    • plynulá návaznost
      • čtyřpruhová silnice I/20: Písek – České Budějovice
Délka dálnice
  • 84 km (38 km v provozu, 9 km v provozu jako čtyřpruhová silnice I/4, 5 km ve výstavbě, 32 km v přípravě)
Mapy
Fotogalerie
Intenzita dopravy (metodika 2005)
  • střed 24,6 tis. aut./24 h (Jíloviště – Řitka, 2007)
Intenzita dopravy (metodika 2010)
  • max. 26,8 tis. aut./24 h (Jíloviště – Řitka, 2012)
  • min. 10,8 tis. aut./24 h (Radobytce – Nová Hospoda, 2012)
Kategorie
  • Jíloviště – Dlouhá Lhota: S 24,5/100
  • Dlouhá Lhota – Skalka: R 24,5/100
  • Skalka – II/118: R 22,5/80
  • II/118 – Mirotice: R 25,5/100
  • Mirotice – Nová Hospoda (křižovatka I/20–D4): R 22,5/100
Přílohy

Základní informace

Přesto, že tato čtyřpruhová komunikace začíná již na křižovatce s Městským okruhem v Praze, začátek dálnice D4 je až u Jíloviště za Prahou. První kilometry silnice I/4 totiž nesplňují parametry dálnice kvůli nevhodnému napojení místních ulic přímo do trasy silnice, autobusovým zastávkám, přechodu pro chodce Na Baních a dále kvůli chybějící tzv. doprovodné komunikaci v úseku Zbraslav – Jíloviště. Po odstranění těchto závad bude možno převést úsek od nově vzniklé křižovatky s Pražským okruhem po Jíloviště do kategorie dálnic.

První úseky u Prahy vznikly již v šedesátých letech, do Příbrami byla D4 dovedena v roce 1989. V roce 2007 bylo v předstihu dokončeno zakončení D4 u Nové Hospody velkou mimoúrovňovou křižovatkou, kterou si vynutila špatná dopravní situace v místě. V září 2010 byla zprovozněna stavba Mirotice – Třebkov, která dala vzniknout souvislému úseku D4 v délce 6,7 km. V roce 2015 byla zahájena výstavba 5 km dlouhého úseku Skalka – II/118, který navazuje na provozovaný úsek Praha – Skalka (u Příbrami). Všechny další stavby teprve čekají na své zahájení, nejblíže realizaci je stavba Lety – Čimelice, která mimo jiné vyřeší problematickou křižovatku se silnicí I/19 u Letů.

Novinky z D4 – archiv informací ze stránky Novinky

Jednotlivé stavby

Zbraslav, obchvat

  • délka: 5,2 km
  • kategorie: S 24,5/100
  • výjezdy: Zbraslav (3×)
  • zprovoznění: 1. 12. 1966

Zejména kvůli chybějící doprovodné komunikaci v úseku Zbraslav – Jíloviště není tato část označena jako dálnice.

Zbraslav – Jíloviště

  • délka: 3,4 km
  • kategorie: S 24,5/100
  • výjezdy: Jíloviště (km 10)
  • zprovoznění: 1972

Zejména kvůli chybějící doprovodné komunikaci není tato část označena jako dálnice.

Jíloviště – Varadov

  • délka: 2,0 km
  • kategorie: S 24,5/100
  • zahájení výstavby: 1969
  • zprovoznění: 1971

Řitka, obchvat

  • délka: 4,2 km
  • kategorie: S 24,5/100
  • výjezdy: Řitka (km 15)
  • zahájení výstavby: 1971
  • zprovoznění: 1978

Úsek sestává ze staveb:

  • Klínec – Jiráskova čtvrť, délky 0,8 km, zahájené v roce 1971 a zprovozněné 1975
  • Přeložka Řitka, délky 3,4 km, zahájené v roce 1975 a zprovozněné 1978

Řitka – Mníšek pod Brdy

  • délka: 3,1 km
  • kategorie: S 24,5/100
  • výjezdy: Mníšek pod Brdy (km 19)
  • zahájení výstavby: 1978
  • zprovoznění: 1982

Úsek sestává ze staveb:

  • Řitka – Mníšek pod Brdy I, délky 1,6 km, zahájené v roce 1978 a zprovozněné 1981
  • Řitka – Mníšek pod Brdy II, délky 1,5 km, zahájené v roce 1979 a zprovozněné 1982

Mníšek pod Brdy – Kytín

  • délka: 3,1 km
  • kategorie: S 24,5/100
  • výjezdy: Kytín (km 23)
  • zahájení výstavby: 1976
  • zprovoznění: 1980

Úsek sestává ze staveb:

  • Mníšek pod Brdy – Voznice I, délky 2,0 km, zahájené v roce 1977 a zprovozněné 1980
  • MÚK Kytín, zahájené v roce 1977 a zprovozněné 1979
  • část stavby Mníšek pod Brdy – Voznice II, délky 3,3 km, zahájené v roce 1976 a zprovozněné 1979

Kytín – Voznice

  • délka: 3,5 km
  • kategorie: S 24,5/100
  • výjezdy: Voznice (km 26)
  • zahájení výstavby: 1975
  • zprovoznění: 1981

Stavba sestává ze staveb:

  • části stavby Mníšek pod Brdy – Voznice II, délky 3,3 km, zahájené v roce 1976 a zprovozněné 1979
  • Voznice I (MÚK), délky 0,5 km, zahájené v roce 1975 a zprovozněné 1977
  • Voznice II, délky 0,8 km, zahájené v roce 1977 a zprovozněné 1981

Úsek zahrnuje i 252 m dlouhý most Voznice.

Voznice – Kodetka

  • délka: 2,1 km
  • kategorie: S 24,5/100
  • výjezdy: Dobříš-sever (km 28)
  • zahájení výstavby: 1980
  • zprovoznění: 1986

Úsek sestává ze staveb:

  • Dobříš, přeložka I, délky 2,1 km, zahájené v roce 1980 a zprovozněné 1984
  • Dobříš, přeložka III, délky 2,1 km, zahájené v roce 1983 a zprovozněné 1986

Jednalo se o výstavbu, resp. dostavbu, polovičního profilu rychlostní silnice v daném úseku.

Dobříš, přeložka

  • délka: 3,2 km
  • kategorie: S 24,5/100
  • zahájení výstavby: 1982
  • zprovoznění: 1986

Úsek sestává ze staveb:

  • Dobříš, přeložka II, délky 0,1 km, zahájené v roce 1982 a zprovozněné 1985
  • Dobříš, přeložka IV, délky 1,6 km, zahájené v roce 1984 a zprovozněné 1985
  • Dobříš, přeložka VI, délky 3,1 km, zahájené v roce 1985 a zprovozněné 1986
  • Dobříš, přeložka VII, délky 1,6 km, zahájené v roce 1986 a téhož roku zprovozněné

Jednalo se o výstavbu, resp. dostavbu, polovičního profilu rychlostní silnice v daném úseku.

Dobříš – Obořiště

  • délka: 2,8 km
  • kategorie: S 24,5/100
  • výjezdy: Dobříš-jih (km 34)
  • zahájení výstavby: 1978
  • zprovoznění: 1983

Úsek sestává ze staveb:

  • Dobříš, přeložka V, délky 2,4 km, zahájené v roce 1980 a zprovozněné 1983
  • MÚK Obořiště, délky 0,4 km, zahájené v roce 1978 a zprovozněné 1980

Obořiště, přeložka

  • délka: 3,7 km
  • kategorie: S 24,5/100
  • zahájení výstavby: 1977
  • zprovoznění: 1980

Dlouhá Lhota, přeložka

  • délka: 2,9 km
  • kategorie: S 24,5/100
  • zahájení výstavby: 1979
  • zprovoznění: 1981

Dlouhá Lhota – Skalka

  • délka: 1,8 km
  • kategorie: R 24,5/100
  • výjezdy: Skalka (km 41)
  • zahájení výstavby: 1986
  • zprovoznění: 1989

Úsek sestává ze staveb:

  • Dlouhá Lhota – Skalka, délky 1,3 km, zahájené v roce 1986 a zprovozněné 1988
  • MÚK Skalka, délky 0,5 km, zahájené v roce 1987 a zprovozněné 1989

Skalka – II/118: km 40,832 – 45,620 (4,788 km)

  • kategorie: R 22,5/80
  • výjezdy: Háje (km 45)
  • zahájení výstavby: 1. 4. 2014
  • předpokládané zprovoznění: 01/2017

Součástí stavby jsou 4 mosty a přeložky ostatních silnic v délce 5,553 km. Bylo vydáno územní rozhodnutí a zpracována dokumentace pro stavební povolení. Stavební povolení na komunikace nižších tříd bylo vydáno v prosinci 2008. Dne 20. 8. 2012 bylo vydáno stavební povolení na hlavní trasu, právní moci nabylo 21. 9. 2012. MÚK Dubenec bude vynechána a Dubenec bude napojen pomocí doprovodné komunikace. Stavba byla slavnostně zahájena 1. 4. 2015. Předpokládané náklady na stavbu činí 417 milionů korun.

II/118 – Milín: km 45,620 – 51,320 (5,700 km)

  • kategorie: R 25,5/100
  • výjezdy: Milín (km 49)
  • předpokládané zahájení výstavby: 2018
  • předpokládané zprovoznění: 2021

Součástí stavby je 8 mostů (z toho 1 ekodukt) a přeložky ostatních silnic v délce 10,017 km. Bylo vydáno územní rozhodnutí a byl vybrán zhotovitel dokumentace pro stavební povolení. Dne 2. 12. 2013 byla schválena výzva k zahájení projekčních prací (technická studie, výpočet ekonomické efektivnosti a aktualizace investičního záměru stavby). Byl proveden předběžný geotechnický průzkum. Předpokládané náklady na stavbu činí 1,359 miliardy korun.

Milín – Lety: km 51,320 – 62,920 (11,600 km)

  • kategorie: R 25,5/100
  • výjezdy: Těchařovice (km 54)
  • předpokládané zahájení výstavby: 2017
  • předpokládané zprovoznění: 2021

Součástí stavby je 14 mostů (z toho 1 ekodukt). Bylo vydáno územní rozhodnutí a je zpracovaná dokumentace pro stavební povolení. Probíhají výkupy pozemků, vykoupeno je cca 54 % pozemků potřebných pro stavbu. Byla zadána analýza podkladů pro vypracování žádosti o vydání ověřovacího závazného stanoviska k dokumentaci EIA dle zákona č. 39/2015 Sb. Bylo zadáno zpracování projektu doplňujícího geotechnického průzkumu. Předpokládané náklady na stavbu činí 2,769 miliardy korun.

Lety – Čimelice: km 62,920 – 65,511 (2,591 km)

  • kategorie: R 25,5/100
  • výjezdy: Lety (km 63)
  • předpokládané zahájení výstavby: 03/2016
  • předpokládané zprovoznění: 12/2017

Součástí stavby jsou 3 mosty a přeložky ostatních silnic včetně silnice I/19 v délce 5,359 km. Bylo vydáno územní rozhodnutí a stavební povolení. Připravuje se vypsání výběrového řízení na zhotovitele stavby. Stavba je připravena k realizaci. Předpokládané náklady na stavbu činí 563 milionů korun.

Čimelice – Mirotice: km 65,511 – 73,971 (8,460 km)

  • kategorie: R 25,5/100
  • předpokládané zahájení výstavby: 2017
  • předpokládané zprovoznění: 2020

Součástí stavby je 9 mostů a přeložky ostatních silnic v délce 4,863 m. Bylo vydáno územní rozhodnutí a byla zpracována dokumentace pro stavební povolení. Probíhají výkupy pozemků, vykoupeno je cca 41 % pozemků potřebných pro stavbu. Byla zadána analýza podkladů pro vypracování žádosti o vydání ověřovacího závazného stanoviska k dokumentaci EIA dle zákona č. 39/2015 Sb. Bylo zadáno zpracování projektu doplňujícího geotechnického průzkumu. Předpokládané náklady na stavbu činí 2,171 miliardy korun.

Mirotice, rozšíření: km 73,971 – 77,491 (3,520 km)

  • kategorie: R 25,5/100
  • výjezdy: Mirotice (km 74)
  • předpokládané zahájení výstavby: 2019
  • předpokládané zprovoznění: 2020

Jedná se rozšíření stávajícího obchvatu Mirotic z let 1984 – 1985 a jeho přestavbu na parametry dálnice. Vzhledem k této skutečnosti je předpokládána výstavba tohoto úseku jako úplně posledního z celé D4. Součástí stavby je rekonstrukce MÚK Mirotice, úpravy 3 mostů a přeložky ostatních silnic. Bylo vydáno územní rozhodnutí. Je vypsána soutěž na vypracování dokumentace pro stavební povolení. Předpokládané náklady na stavbu činí 541 milionů korun.

Mirotice – Třebkov: km 77,491 – 83,371 (5,880 km)

  • kategorie: R 22,5/100
  • výjezdy: Radobytce (km 77, dočasný), Předotice (km 81, pouze výjezd ve směru od Prahy)
  • zahájení výstavby: 22. 4. 2008
  • zprovoznění: 16. 9. 2010

Nová Hospoda (křižovatka I/20–D4): km 83,371 – 84,161 (0,790 km)

  • kategorie: R 22,5/100
  • výjezdy: Nová Hospoda (km 84)
  • zahájení výstavby: 22. 9. 2005
  • zprovoznění: 19. 11. 2007

Jedná se o velkou mimoúrovňovou křižovatku, umožňující napojení silnic I/4 a I/20 na dálnici D4. Celková délka silnice, větví MÚK a ostatních připojovacích či doprovodných komunikací činí 8,1 km. Dálnice D4 zde končí plynulým napojením na čtyřpruhovou silnici I/20 směrem na Písek a České Budějovice.


© 2002 – 2017 ceskedalnice.cz

info@ceskedalnice.cz | Poslední změna stránky: 24.12.2015 | RSS Novinky

Obsah stránek ceskedalnice.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření nebo další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu autorů těchto stránek v rozporu s právním řádem České republiky.