Praha – Příbram – Nová Hospoda (I/20)
Trasa s popisem |
Praha – Příbram – Nová Hospoda (I/20)
|
---|---|
Délka dálnice |
|
Mapy | |
Fotogalerie | |
Intenzita dopravy (metodika 2005) |
|
Intenzita dopravy (metodika 2010) |
|
Kategorie |
|
Přílohy |
Přesto, že tato čtyřpruhová komunikace začíná již na křižovatce s Městským okruhem v Praze, začátek dálnice D4 je až u Jíloviště za Prahou. První kilometry silnice I/4 totiž nesplňují parametry dálnice kvůli nevhodnému napojení místních ulic přímo do trasy silnice, autobusovým zastávkám, přechodu pro chodce Na Baních a dále kvůli chybějící tzv. doprovodné komunikaci v úseku Zbraslav – Jíloviště. Po odstranění těchto závad bude možno převést úsek od nově vzniklé křižovatky s Pražským okruhem po Jíloviště do kategorie dálnic.
První úseky u Prahy vznikly již v šedesátých letech, do Příbrami byla D4 dovedena v roce 1989. V roce 2007 bylo v předstihu dokončeno zakončení D4 u Nové Hospody velkou mimoúrovňovou křižovatkou, kterou si vynutila špatná dopravní situace v místě. V září 2010 byla zprovozněna stavba Mirotice – Třebkov, která dala vzniknout souvislému úseku D4 v délce 6,7 km. V roce 2015 byla zahájena výstavba 5 km dlouhého úseku Skalka – II/118, který navazuje na provozovaný úsek Praha – Skalka (u Příbrami). Všechny další stavby teprve čekají na své zahájení, nejblíže realizaci je stavba Lety – Čimelice, která mimo jiné vyřeší problematickou křižovatku se silnicí I/19 u Letů.
Novinky z D4 – archiv informací ze stránky Novinky
Zbraslav, obchvat
Zejména kvůli chybějící doprovodné komunikaci v úseku Zbraslav – Jíloviště není tato část označena jako dálnice. |
Zbraslav – Jíloviště
Zejména kvůli chybějící doprovodné komunikaci není tato část označena jako dálnice. |
Jíloviště – Varadov
|
Řitka, obchvat
Úsek sestává ze staveb:
|
Řitka – Mníšek pod Brdy
Úsek sestává ze staveb:
|
Mníšek pod Brdy – Kytín
Úsek sestává ze staveb:
|
Kytín – Voznice
Stavba sestává ze staveb:
Úsek zahrnuje i 252 m dlouhý most Voznice. |
Voznice – Kodetka
Úsek sestává ze staveb:
Jednalo se o výstavbu, resp. dostavbu, polovičního profilu rychlostní silnice v daném úseku. |
Dobříš, přeložka
Úsek sestává ze staveb:
Jednalo se o výstavbu, resp. dostavbu, polovičního profilu rychlostní silnice v daném úseku. |
Dobříš – Obořiště
Úsek sestává ze staveb:
|
Obořiště, přeložka
|
Dlouhá Lhota, přeložka
|
Dlouhá Lhota – Skalka
Úsek sestává ze staveb:
|
Skalka – II/118: km 40,832 – 45,620 (4,788 km)
Součástí stavby jsou 4 mosty a přeložky ostatních silnic v délce 5,553 km. Bylo vydáno územní rozhodnutí a zpracována dokumentace pro stavební povolení. Stavební povolení na komunikace nižších tříd bylo vydáno v prosinci 2008. Dne 20. 8. 2012 bylo vydáno stavební povolení na hlavní trasu, právní moci nabylo 21. 9. 2012. MÚK Dubenec bude vynechána a Dubenec bude napojen pomocí doprovodné komunikace. Stavba byla slavnostně zahájena 1. 4. 2015. Předpokládané náklady na stavbu činí 417 milionů korun. |
II/118 – Milín: km 45,620 – 51,320 (5,700 km)
Součástí stavby je 8 mostů (z toho 1 ekodukt) a přeložky ostatních silnic v délce 10,017 km. Bylo vydáno územní rozhodnutí a byl vybrán zhotovitel dokumentace pro stavební povolení. Dne 2. 12. 2013 byla schválena výzva k zahájení projekčních prací (technická studie, výpočet ekonomické efektivnosti a aktualizace investičního záměru stavby). Byl proveden předběžný geotechnický průzkum. Předpokládané náklady na stavbu činí 1,359 miliardy korun. |
Milín – Lety: km 51,320 – 62,920 (11,600 km)
Součástí stavby je 14 mostů (z toho 1 ekodukt). Bylo vydáno územní rozhodnutí a je zpracovaná dokumentace pro stavební povolení. Probíhají výkupy pozemků, vykoupeno je cca 54 % pozemků potřebných pro stavbu. Byla zadána analýza podkladů pro vypracování žádosti o vydání ověřovacího závazného stanoviska k dokumentaci EIA dle zákona č. 39/2015 Sb. Bylo zadáno zpracování projektu doplňujícího geotechnického průzkumu. Předpokládané náklady na stavbu činí 2,769 miliardy korun. |
Lety – Čimelice: km 62,920 – 65,511 (2,591 km)
Součástí stavby jsou 3 mosty a přeložky ostatních silnic včetně silnice I/19 v délce 5,359 km. Bylo vydáno územní rozhodnutí a stavební povolení. Připravuje se vypsání výběrového řízení na zhotovitele stavby. Stavba je připravena k realizaci. Předpokládané náklady na stavbu činí 563 milionů korun. |
Čimelice – Mirotice: km 65,511 – 73,971 (8,460 km)
Součástí stavby je 9 mostů a přeložky ostatních silnic v délce 4,863 m. Bylo vydáno územní rozhodnutí a byla zpracována dokumentace pro stavební povolení. Probíhají výkupy pozemků, vykoupeno je cca 41 % pozemků potřebných pro stavbu. Byla zadána analýza podkladů pro vypracování žádosti o vydání ověřovacího závazného stanoviska k dokumentaci EIA dle zákona č. 39/2015 Sb. Bylo zadáno zpracování projektu doplňujícího geotechnického průzkumu. Předpokládané náklady na stavbu činí 2,171 miliardy korun. |
Mirotice, rozšíření: km 73,971 – 77,491 (3,520 km)
Jedná se rozšíření stávajícího obchvatu Mirotic z let 1984 – 1985 a jeho přestavbu na parametry dálnice. Vzhledem k této skutečnosti je předpokládána výstavba tohoto úseku jako úplně posledního z celé D4. Součástí stavby je rekonstrukce MÚK Mirotice, úpravy 3 mostů a přeložky ostatních silnic. Bylo vydáno územní rozhodnutí. Je vypsána soutěž na vypracování dokumentace pro stavební povolení. Předpokládané náklady na stavbu činí 541 milionů korun. |
Mirotice – Třebkov: km 77,491 – 83,371 (5,880 km)
|
Nová Hospoda (křižovatka I/20–D4): km 83,371 – 84,161 (0,790 km)
Jedná se o velkou mimoúrovňovou křižovatku, umožňující napojení silnic I/4 a I/20 na dálnici D4. Celková délka silnice, větví MÚK a ostatních připojovacích či doprovodných komunikací činí 8,1 km. Dálnice D4 zde končí plynulým napojením na čtyřpruhovou silnici I/20 směrem na Písek a České Budějovice. |