Praha – Karlovy Vary – Cheb – Německo
Trasa s popisem |
Praha – Karlovy Vary – Cheb – Německo
|
---|---|
Délka dálnice |
|
Mapy | |
Fotogalerie |
|
Video | |
Intenzita dopravy (metodika 2010) |
|
Kategorie |
|
Přílohy |
|
Z celé délky budoucí D6 jsou v provozu pouze tři úseky. V letech 1985 a 1986 byly zprovozněny úseky Kačice – Nové Strašecí a Kamenné Žehrovice – Kačice, k nimž v roce 1994 přibyla stavba Velká Dobrá – Kamenné Žehrovice a postupně v letech 2001 a 2002 stavba Pavlov – Velká Dobrá. Vznikl tak souvislý úsek Pavlov – Nové Strašecí, který byl v roce 2008 propojen s Pražským okruhem důležitou stavbou Praha – Pavlov. Výsledná délka celého úseku Praha – Nové Strašecí je 32,3 km.
V listopadu 2015 byl na trase mezi Novým Strašecím a Karlovými Vary zprovozněn krátký úsek Lubenec – Bošov, měřicí čtyři kilometry.
V listopadu 2006 byl zprovozněn v polovičním a v říjnu 2007 pak v celém profilu 5,5 km dlouhý západní průtah Karlovými Vary, který navazuje na již v letech 1991 až 1993 zprovozněný východní průtah městem. Průtah však není dálnicí, jde o čtyřpruhovou silnici I. třídy. Na průtah Karlovými Vary navazuje 38 km dlouhý souvislý úsek Jenišov – Cheb, zprovozněný postupně v letech 1999 – 2012.
Od západního konce chebského obchvatu až do Německa byla D6 mezi lety 1993 – 1997 postavena s prostřední částí v polovičním profilu. S pokračováním na německé straně v podobě čtyřpruhové komunikace B303 se vzhledem k možnému poškození životního prostředí a vysokým investičním nákladům nepočítá, namísto toho bude silnice pouze rozšířena na vybraných místech.
Nejblíže k zahájení výstavby mají v současnosti stavby, navazující na provozovaný úsek Praha – Nové Strašecí. Jde o stavby Nové Strašecí – Řevničov a Řevničov, obchvat. K realizaci spěje i stavba Lubenec, obchvat, I. etapa, která na západním konci naváže na již zprovozněný úsek Lubenec – Bošov.
Novinky z D6 – archiv informací ze stránky Novinky
Praha – Pavlov
V km 3,3 byl 1. 9. 2014 uveden do provozu nový výjezd Hostivice, který byl ve výstavbě od 17. 10. 2013. |
Pavlov – Velká Dobrá
Stavba byla rozdělena na dvě části:
|
Velká Dobrá – Kamenné Žehrovice
|
Kamenné Žehrovice – Kačice
|
Kačice – Nové Strašecí
|
Nové Strašecí – Řevničov: km 32,000 – 37,550 (5,550 km)
Součástí stavby je 5 mostů a doprovodná komunikace délky 2,868 km. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko Ministerstva životního prostředí a územní rozhodnutí. Byla zpracována dokumentace pro stavební povolení včetně její aktualizace. Probíhá příprava podkladů potřebných pro zahájení stavebního řízení. Jsou vykupovány pozemky dotčené stavbou – vypořádáno je cca 59 % vlastníků pozemků. Dne 24. 9. 2015 byla podána žádost o vydání ověřovacího závazného stanoviska k dokumentaci EIA dle zákona č. 39/2015 Sb. Probíhá výběrové řízení na zpracování zadávací dokumentace stavby. Náklady na stavbu jsou plánovány na 905 milionů korun. |
Řevničov, obchvat: km 37,550 – 41,750 (4,200 km)
Součástí stavby je 7 mostů a přeložky ostatních silnic včetně silnice I/16 v celkové délce 5,481 km. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko Ministerstva životního prostředí a územní rozhodnutí. Byla zpracována dokumentace pro stavební povolení. Jsou vykupovány pozemky dotčené stavbou – vypořádáno je cca 84 % vlastníků pozemků. Dne 24. 9. 2015 byla podána žádost o vydání ověřovacího závazného stanoviska k dokumentaci EIA dle zákona č. 39/2015 Sb. Probíhá výběrové řízení na zpracování zadávací dokumentace stavby. Náklady na stavbu jsou plánovány na 1,287 miliardy korun. |
Krupá, přeložka: km 41,750 – 48,200 (6,450 km)
Součástí stavby je 5 mostů a přeložky ostatních silnic v délce 5,114 km. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko Ministerstva životního prostředí a územní rozhodnutí. Byla zpracována dokumentace pro stavební povolení a její aktualizace. Jsou vykupovány pozemky dotčené stavbou – vypořádáno je cca 27 % vlastníků pozemků. Dne 24. 9. 2015 byla podána žádost o vydání ověřovacího závazného stanoviska k dokumentaci EIA dle zákona č. 39/2015 Sb. Náklady na stavbu jsou plánovány na 1,249 miliardy korun. |
Hořesedly, přeložka: km 48,200 – 57,400 (9,200 km)
Součástí stavby je 13 mostů a přeložky ostatních silnic v délce 5,130 km. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko Ministerstva životního prostředí a územní rozhodnutí. Byla zpracována dokumentace pro stavební povolení pro I. (obchvat obce) i II. etapu (část spojená s obchvatem Hořoviček). Probíhá inženýrská činnost k získání podkladů nutných ke stavebnímu povolení a jsou vykupovány pozemky dotčené stavbou – vypořádáno je cca 37 % vlastníků pozemků. Dne 24. 9. 2015 byla podána žádost o vydání ověřovacího závazného stanoviska k dokumentaci EIA dle zákona č. 39/2015 Sb. Náklady na stavbu jsou plánovány na 1,859 miliardy korun. |
Hořovičky, obchvat: km 57,400 – 62,594 (5,194 km)
Součástí stavby je 9 mostů a přeložky ostatních silnic v délce 8,747 km. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko Ministerstva životního prostředí a územní rozhodnutí. Byla zpracována dokumentace pro stavební povolení pro I. (obchvat obce) i II. etapu (část spojená s obchvatem Hořesedel). Probíhá inženýrská činnost k získání podkladů nutných ke stavebnímu povolení a jsou vykupovány pozemky dotčené stavbou – vypořádáno je cca 28 % vlastníků pozemků. Dne 24. 9. 2015 byla podána žádost o vydání ověřovacího závazného stanoviska k dokumentaci EIA dle zákona č. 39/2015 Sb. Náklady na stavbu jsou plánovány na 1,173 miliardy korun. |
Petrohrad (křižovatka s I/27) – Lubenec: km 62,594 – 71,360 (8,766 km)
Součástí stavby je 10 mostů a přeložky ostatních silnic v délce 7,437 km. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko Ministerstva životního prostředí a územní rozhodnutí. Úsek bude sloučen s II. etapou obchvatu Lubence. Bylo dokončeno výběrové řízení na zhotovitele dokumentace pro stavební povolení a jsou vykupovány pozemky dotčené stavbou – vypořádáno je cca 10 % vlastníků pozemků. Dne 24. 9. 2015 byla podána žádost o vydání ověřovacího závazného stanoviska k dokumentaci EIA dle zákona č. 39/2015 Sb. Náklady na stavbu jsou plánovány na 2,547 miliardy korun. |
Lubenec, obchvat, II. etapa: km 71,360 – 74,700 (3,340 km)
Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko Ministerstva životního prostředí a územní rozhodnutí. Je zpracovávána dokumentace pro stavební povolení. |
Lubenec, obchvat, I. etapa: km 74,700 – 79,560 (4,860 km)
Součástí stavby je 7 mostů a přeložky ostatních silnic v délce 4,863 km. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko Ministerstva životního prostředí a územní rozhodnutí. Byly ukončeny komplexní pozemkové úpravy. Inženýrská činnost k získání podkladů ke stavebnímu povolení je téměř dokončena. Je vykoupeno 92 % potřebných pozemků. Dne 30. 9. 2015 byla podána žádost o vydání ověřovacího závazného stanoviska k dokumentaci EIA dle zákona č. 39/2015 Sb. Náklady na stavbu jsou plánovány na 1,486 miliardy korun. |
Lubenec – Bošov: km 79,560 – 83,680 (4,120 km)
Součástí stavby jsou 3 mosty a přeložky ostatních silnic v délce 2,884 km. |
Bošov – Knínice: km 83,680 – 91,580 (7,900 km)
Součástí stavby je 6 mostů a přeložky ostatních silnic v délce 3,200 km. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko Ministerstva životního prostředí a územní rozhodnutí. Na základě závěrů centrální komise Ministerstva dopravy bude stavba dále připravována v kategorii R 21,5/100. Připravuje se výběrové řízení na zhotovitele dokumentace pro stavební povolení. Dne 30. 9. 2015 byla podána žádost o vydání ověřovacího závazného stanoviska k dokumentaci EIA dle zákona č. 39/2015 Sb. Náklady na stavbu jsou plánovány na 2,817 miliardy korun. |
Knínice – Žalmanov: km 91,580 – 98,530 (6,950 km)
Součástí stavby je 9 mostů a přeložky ostatních silnic v délce 4,346 km. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko Ministerstva životního prostředí. V červenci 2012 bylo vydáno pravomocné územní rozhodnutí. Na základě závěrů centrální komise Ministerstva dopravy bude stavba dále připravována v kategorii R 21,5/100. Připravuje se výběrové řízení na zhotovitele dokumentace pro stavební povolení. Dne 30. 9. 2015 byla podána žádost o vydání ověřovacího závazného stanoviska k dokumentaci EIA dle zákona č. 39/2015 Sb. Náklady na stavbu jsou plánovány na 1,504 miliardy korun. |
Žalmanov – Olšová Vrata: km 98,530 – 105,871 (7,341 km)
Součástí stavby je 7 mostů a přeložky ostatních silnic v délce 5,538 km. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko Ministerstva životního prostředí a byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí. Na základě závěrů centrální komise Ministerstva dopravy bude stavba dále připravována v kategorii R 21,5/100. Připravuje se výběrové řízení na zhotovitele aktualizace dokumentace pro územní rozhodnutí. Dne 30. 9. 2015 byla podána žádost o vydání ověřovacího závazného stanoviska k dokumentaci EIA dle zákona č. 39/2015 Sb. Náklady na stavbu jsou plánovány na 1,498 miliardy korun. |
Olšová Vrata – Karlovy Vary: km 105,871 – 113,892 (8,021 km)
Součástí stavby je 13 mostů a přeložky ostatních silnic v délce 6,959 km. Na stavbu bylo vydáno kladné stanovisko Ministerstva životního prostředí a územní rozhodnutí. Byla zpracována dokumentace pro stavební povolení. Na základě závěrů centrální komise Ministerstva dopravy bude stavba dále připravována v kategoriích R 21,5/100. Připravuje se výběrové řízení na zhotovitele aktualizace dokumentace pro stavební povolení. V prosinci 2015 bude podána žádost o vydání ověřovacího závazného stanoviska k dokumentaci EIA dle zákona č. 39/2015 Sb. Náklady na stavbu jsou plánovány na 2,549 miliardy korun. |
Karlovy Vary-průtah, 1. etapa
Stavba řeší převedení dopravy východní a střední částí Karlových Varů. Součástí stavby je 8 mostů včetně mostu přes Ohři délky 263 m. Úsek není označen jako dálnice. Stavba byla rozdělena na dvě části:
|
Karlovy Vary-západ, 2. stavba
Jedná se závěrečnou stavbu průtahu Karlovými Vary, jejíž součástí je 16 mostů, z nichž nejvýznamnější jsou dvě estakády délky 477 a 523 m a železniční most na trati Cheb – Chomutov. Úsek není označen jako dálnice. |
Jenišov – Nové Sedlo
Součástí stavby je 8 mostů a přeložky ostatních silnic v délce 0,827 km. Stavba západně navazuje na již provozovaný průtah Karlovými Vary. Stavba byla rozdělena na dvě části:
|
Nové Sedlo – Sokolov
Součástí stavby je 10 mostů a odpočívka. Technicky nejsložitější bylo nahrazení stávající dvoupruhové mostovky z předpjatého betonu u 296 metrů dlouhého obloukového mostu přes řeku Ohři ocelovou čtyřpruhovou o šířce 17,45 m (kategorie R 17,5/80) se zachováním spodní stavby mostu. Levá polovina úseku byla zprovozněna v předstihu 10. 7. 2011. |
Sokolov – Tisová
Součástí stavby je 6 mostů a přeložky ostatních silnic v délce 5,627 km. Bylo vydáno kladné stanovisko Ministerstva životního prostředí, územní rozhodnutí a všechna stavební povolení. Náklady na stavbu jsou plánovány na 2,458 milardy korun. |
Tisová – Kamenný Dvůr
Součástí stavby je 8 mostů o celkové délce 1,999 km a přeložky ostatních silnic v délce 3,280 km. Stavba východně navazuje na již provozovaný úsek u Chebu. Zajímavostí je zprovoznění v polovičním profilu, kdy tento byl využit pouze pro směr Karlovy Vary – Cheb, doprava v opačném směru využívala objízdnou trasu. |
Kamenný Dvůr – křižovatka Y
|
Cheb, obchvat, 2. stavba
Stavba zahrnuje i 525 m dlouhé přemostění řeky Ohře a železniční trati. |
Cheb, obchvat, 1. stavba
Převážná část stavby (6,033 km) je vybudována ve dvoupruhové kategorii S 11,5/100, zbylá část (2,867 km) pak ve čtyřpruhové kategorii R 24,5/100 a zahrnuje i 309 m dlouhý most přes vodní nádrž Skalka. Úsek není označen jako silnice pro motorová vozidla. |