D1 u Vyškova

Tato stránka přináší stručné informace o dálničních mostech, které jsou z různých důvodů hodny pozornosti, zejména z historického či technického hlediska.

Délka241,0 m (levý i pravý jízdní pás)
Zprovoznění8. 7. 1977
Staničeníkm 23,9

Obloukový most, vybudovaný v letech 1939 – 1950, je jako jediný ze tří velkých mostů z tohoto období (Šmejkalka, Borovsko a Píšť) využit pro současnou dálnici D1.

Délkacca 220 m (levý i pravý jízdní pás)

V důsledku realizace vodní nádrže Švihov a zatopení původního mostu byla trasa dálnice D1 změněna a tak je dnes tento velký obloukový most téměř celý skrytý pod vodní hladinou, navíc ve veřejnosti nepřístupném ochranném pásmu vodní nádrže.

Délka229,0 m (levý i pravý jízdní pás – nový, horní most)
185,0 m (levý i pravý jízdní pás – starý, dolní most)
Zprovoznění6. 10. 1979
Staničeníkm 76,5

Přímo nad obloukovým mostem, dokončeným v roce 1950, byl v sedmdesátých letech minulého století kvůli změně polohy trasy dálnice D1 vybudován most nový. Původní most slouží silnici III. třídy.

Délka425,0 m (levý i pravý jízdní pás)
Zprovoznění28. 11. 1978
Staničeníkm 144,2

Nejvyšší most české dálniční sítě, jehož dva ocelové nosníky uložené na betonových pilířích nesou mostovku, ležící ve výšce 76 m nade dnem údolí.

Délka354,0 m (levý i pravý jízdní pás)
Zprovoznění21. 12. 2006
Staničeníkm 92,0

Most je zajímavý svým technickým řešením, kdy pro urychlení výstavby byla namísto dvou samostatných mostovek postavena pouze jedna, dostatečně široká pro převedení obou směrů dálnice D8.

Délka411,8 m (levý i pravý jízdní pás)
Zprovoznění21. 12. 2006
Staničeníkm 92,5

Na tomto druhém nejvyšším mostě v Česku (výška 56 m) překračuje dálnice D8 státní hranici s Německem.

Délka253,0 m (levý i pravý jízdní pás)
Zprovoznění2. 11. 1990
Staničeníkm 42,0

Dva 28 m vysoké pylony umístěné v podélné ose tohoto mostu nesou mostovku, zavěšenou na nich pomocí poloharfovitě uspořádaných závěsů.

Délka420,9 m (levý i pravý jízdní pás)
Zprovoznění20. 9. 2010
Staničeníkm 14,4

Technicky výjimečný, až 64,5 m vysoký most s šikmými betonovými pilíři a jedinou ocelovou mostovkou, společnou pro oba směry Pražského okruhu.

Délka352,0 m (levý i pravý jízdní pás)
Zprovoznění1988
Staničeníkm 10,0

Dopravně nejzatíženější most v Česku (přes 120 tis. aut./24 h) o celkové šířce 40 m umožňuje převedení pražského Městského okruhu přes řeku Vltavu a ulice Modřanskou a Strakonickou.


© 2002 – 2017 ceskedalnice.cz

info@ceskedalnice.cz | Poslední změna stránky: 22.09.2010 | RSS Novinky

Obsah stránek ceskedalnice.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření nebo další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu autorů těchto stránek v rozporu s právním řádem České republiky.